Första inlägget i min kost och träningsblogg

Jag skriver enbart om kost och träning så är man inte intresserad av detta så är det inte mycket att ha ;)
 
Med hjälp av Annika på Eco care i Umeå har jag nu fått en matplan att följa. Detta för att jag är en jojjobantare med ett skadligt bruk av socker. Jag tog kontakt med henne för ca 3 veckor sedan när jag insåg att även denna sommar, trots träning varannan dag lyckats lägga på mig några kilon. Jag har under mitt vuxna liv alltid pendlat i vikt och som mest har jag vägt 84kg och som minst 59kg. Jag är bara 1,59cm lång och ska enligt bmi inte väga över 64kg och mitt mål är att komma ner till 56kg. 
 
Jag fick en underbar dotter för 1,5år sedan och innan jag blev gravid vägde jag 74kg (på tok för mycket) När hon var fyra månader var jag på hälsokontroll och då vägde jag 79kg (hua) Jag bestämde mig då för att det var dags att slå slag i saken. Med hjälp av appen shape up gick jag ner till 62kg under de kommande året. Där stod jag innan sommaren och hade aldrig orken att fortsätta. Jag insåg att jag fortfarande inte vänt på mitt sätt att tänka kring mat. Jag överåt bröd så fort jag fick det i munnen och godis GICK inte att sluta äta. Under sommaren gick jag upp två kilo trots att jag som sagt tränade minst varannan dag. 
 
Jag pratade med en nära vän och sockerberoende som tipsade mig om ECO care! Då bestämde jag mig. Jag ska söka hjälp. Det kanske faktiskt går att förändra sig OM man får hjälp utifrån. 
 
Annika på eco care rådda mig till 2 veckor helt utan komjölk och gluten. Det är där jag är nu. Välkommen att följa med på min resa mot en hälsosam kropp på både in och utsidan.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mywayoflchf.blogg.se

Det här är en blogg enbart om kost och träning och de sätt jag lever på som är en variant av LCHF

RSS 2.0