Indisk torsk!

Så gott och annorlunda!

4 portioner:
1gul lök
1 vitlöksklyfta
1msk rapsolja
400g krossad tomat
2dl grädde
80g tikka masala curry pasta
1msk flytande honung
Salt och peppar
1röd paprika
1/2 broccolihuvud
600g torsk
Färsk koriander

Tillbehör:
Cashewnötter
Salt
Kummin
Turkisk yoghurt

Skala och strimla lök och vitlök. Bryn i olja i nån min. Häll på tomater och grädde. Tillsätt kryddblandningen och honung. Koka upp och smaka av med salt och peppar. Tillsätt broccoli och paprika. Skär fisken i bitar och lägg ner. Låt sjuda nån minut. Strö över färsk koriander.

Ät med cashewnötter och kummin!

Så gott men jag åt för mycket så jag blev lite väl mätt...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mywayoflchf.blogg.se

Det här är en blogg enbart om kost och träning och de sätt jag lever på som är en variant av LCHF

RSS 2.0